מפוחים, בלאוורים, תיקון ושיפוץ

מפוח, בלאוור, מדחס, קומפרסור

מפוחים נקראים גם בשמות נוספים כמו בלאוורים או מדחסים, המפוחים / בלאוורים הם בעלי יכולת של הזרמת כמות גבוהה של אויר לפרק זמן ובלחץ נמוך שנע בד"כ בין 0.5 BAR לבין 2.5 BAR ובניגוד למדחסי אויר המשמשים להפעלת כלים פנאומטיים שונים שבהם הלחץ גבוה ונע בין 8 BAR לבין 12  BAR אבל כמות האויר בפרק זמן מאד נמוך.

המפוח / בלאוור בגלל יכולת של הזרמת כמות גדולה של אויר משמש לכל סוגי השינוע הפנאומטי ( העברת חומרים למרחקים ולגובה בתוך צנרת ממקום למקום ) בעקבות תכונה זאת של יכולת להעברת חומרים שונים ממקום למקום ניתן לראות את חלק מהשימוש במיכליות תערובת או במיכליות להובלת קמח ואבקות למזון או בענף הבניה לשינוע מלט לאתרים השונים.

המפוחים / בלאורים משמשים לברכות חימצון כמו בבריכות דגים וטיהור שפכים ע"י חימצון במכוני טיהור שפכים.

קיימים סוגים שונים של מפוחים / בלאוורים שההבדלים בנהם בצורת הפעולה ושיטת הדחיסה. 

מפוח / בלאוור צנטרפוגלי

המבנה שלו הוא של כנפיים וכאשר הכנפיים סובבות סביב ציר הם יוצרות תנועה הקפית חזקה שדוחפת את האויר לאזור החיצוני של המפוח ומשם עובר לצנרת , בדרך כלל צורתו של מפוח צנטרפוגלי דמוי חילזון , במפוחים המתקדמים קיים מאיץ / טורבינה עם הרבה כנפיים קטנות שעושות את אותו הפעולה ודוחסות את האויר , המפוחים / הבלאוורים מסוג זה מגיעים גם עם מספר מאיצים ומוגדרים כמפוחים רב דרגתיים.

מפוח / בלאוור שמיניות / אונות

במפוחים אלו קיימים שני צירים שצורתם צורה של הסיפרה 8 והם כמובן בעלי שתי אונות והם משתלבים זה בזה בדיוק רב ובדרך זאת הם מניעים את האויר ודוחפים אותו מצד אחד של המפוח לצידו השני , מפוחים אלו קיימים גם עם 3 אונות שיוצרים דמוי משולש לכאורה וגם הם משתלבים אחד לתוך השני.

מפוח / בלאוור להבים / למלות

מפוחים אלו בנויים כציר שבתוכו נמצאים להבים או למלות וכאשר הציר מסתובב בתוך צילנדר הלהבים נזרקים לדופן הצילנדר ובכך הם גורמים למשיכת האויר מצד לצד של המפוח , במפוחים אלו הציר אינו נמצא במרכז הצילנדר.

מפוח / בלאוור בורגי

במפוח מסוג זה קיימים שני צירים מפותלים דמויי בורג והצירים האלו משתלבים אחד בשני ובצורה כזאת דוחפים את האויר מצד אחד של המפוח לצידו האחר.

א.מ.ש הידראוליקה ומדחסים בע"מ מעניקה שירות תחזוקה, תפעול, תיקון ושיפוץ של כל סוגי המפוחים והבלאוורים.

מפוחים צנטרפוגליים לאחר שיפוץ
מפוחים לאחר שיפוץ